donderdag 10 maart 2011

O DOOD

Thomas Graftdijk met zoon Arthur en Geerten Meijsing, Preggio, 1991
                                  O Dood, ik ben verlegen met onze vriendschap
                     die ons beiden plotseling is opgedrongen.
                     Je bent een stugge gast, je manieren zijn hoekig.
                     Eigenlijk vind ik je niet zo sympathiek,
                     hoewel ik heus wel zie dat je je best doet
                     een aardige, desnoods hartelijke man te zijn.
                     Vanwaar toch onze moeilijkheden?
                     Je bent door de verkeerde ingang binnengekomen
                     terwijl ik mij schaamteloos overgaf aan de lust te leven.
                     Je hebt mij betrapt, en dat kan ik je niet vergeven.
                     Je bent getuige van mijn schaamte,
                     en dat brandt in mijn vlees, in mijn geraamte.

                (Uit: Laatste gedichten, Thomas Graftdijk, Avalon Pers, 2011)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten