woensdag 20 oktober 2010

Juryrapport

Amsterdam, 30 oktober 1989

Beste Kester,

Op deze maandag, na een nacht vol storm en regen, je brief ontvangen. Ja, de zaak met de Boy Edgar Prijs is nu wel rond; dit weekende heb ik het juryrapport geschreven, want als 'schrijver' ben je natuurlijk altijd de klos, 'omdat je verder toch alle tijd aan jezelf hebt'. Tijd?, Kester, hebben wij de tijd aan ons? Helaas niet met het resultaat dat mij voor ogen stond, maar ik heb mijn best gedaan. I., die de laatste jury-vergadering bijwoonde (ik kon geen oppas regelen), fungeerde als 'zesde jurylid' en riep meteen verbaasd, toen we het resultaat bekend maakten: 'Dat is dus niet gelukt, papa.' (Kester Freriks & Geerten Meijsing, De palmen van Amsterdam, p. 206)





(Met dank aan Taco de Kort en Gerben Wynia)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten