donderdag 15 juli 2010

Klassenfoto 1967

Triniteitslyceum Haarlem, 4 Gym, 1967.

Wat een verbeten koppen hebben die twee rebellen. Dwars tegen de wereld, dwars tegen de paters, dwars tegen alles.

Laat de wereld maar opkomen: wij zijn jong, half-goddelijk en veel te intelligent voor jullie. Wij hebben Petronius, Eric Dolphy, Jack Kerouac. Vind je het dan raar dat we op zoiets doms als een klassenfoto verbeten staan te kijken, en slecht op ons gemak?

Och wereld, je hebt geen idee, hè? Werkelijk niet!

3 opmerkingen:

  1. Jack van der Weide16 juli 2010 om 10:12

    Mooie foto. Zijn er nog meer Joyce & Co-leden op te zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stukje, Robert. Ik dacht dat jij op Schier was? Of hebben ze daar in de noordelijke woestenij in de Waddenzee ook internet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jack: voor zover ik weet niet. Op een andere klassenfoto ontwaar ik de naam van Erikjan Kromhout, maar het is me niet helemaal duidelijk wie dat moet zijn.

    @Jan-Paul: Ik was ook op Schiermonnikoog. Je kunt zelf bepalen wanneer stukjes geplaatst worden!

    Trouwens: de boekwinkel van Schier heeft eindelijk zijn exemplaar van de Erwin-trilogie verkocht! In maart had Kolstein het nog: een halve centimeter te hoog voor de plank, en dus op zijn buik gezet, zodat hij door zijn rug gegaan is. Nieuwprijs.

    BeantwoordenVerwijderen