vrijdag 30 juli 2010

Begraven

Van: Frans Verpoorten
Datum: Thu, 24 Jun 2010 01:33:26 +0200
Aan: Geerten Meijsing
Onderwerp: Begraven

Geerten bedankt voor je mooie en liefdevolle brief. Werkt het leven zo dat de dood van Kees ons weer dichter bij elkaar brengt? Vervagen eerdere ongenoegens? Worden we oud en daardoor de keuze van omgeving en beminden dunner? Net als stervende mensen dunner worden? Keren de waarden des levens terug naarmate men ouder wordt? Raar hè, die schizofrenie van Kees! Dat wij dat nooit gemerkt hebben, maar hij ook niet!

Ik heb mooie herinneringen aan Kees. Bokswedstrijden kijken, met z'n drieën. Liefdes des nachts. Zwarte koffie en pannen vol gekookte eieren (met mosterd!).

Dan schaak-marathons. Bladzijden vol met herschreven spelregels. 24 partijen, achter elkaar af te spelen, de hoofdprijs een fles Courvoisier. Ik heb alle papieren nog, met de standaardaantekeningen en de tussentijdse aanpassingen van de spelregels. Zijn motto: Aanraken is zetten!!!!

Heb Marianne uitgebreid gesproken. Was mooi. Ze was zeer geroerd door onze komst, zoals velen. Heb samen met Els gehuild bij de meest recente foto van Kees. Mooie afdruk op 24 bij 30. Geerten wat zou Kees genoten hebben van deze brief! Wat was zijn humor mooi en speciaal! Ik hoor hem zeggen: "Nou, dat is typisch Frans: de afmetingen erbij! Goed zo Frans!"

Stuur my svp e-mail adres van Taco. Wil hem foto’s sturen. Mag dat inclusief jouw reactie doen, en mijn brief aan u? Het zegt zoveel over ons.

Kunnen we we iets afspreken op de zelfde dag te te sterven uit verwaarlozing? Hoef ik je niet te begraven, jij mij niet. Heb je je Uher nog? Mijn vader stapte eruit in juni 27, 1997.

Geerten, zullen we vechten in de voortuin aan de Churchillaan 154 of tussen de behangrollen aan de voldersgracht, bekend van de ‘belangloze” saxofoonlessen?

Geerten, ik hoor snel van je!

Franzz
(Foto's Frans Verpoorten)

2 opmerkingen:

  1. Heren, dank voor het initiatief voor dit blog.

    Is de brief van Geerten wellicht beschikbaar voor publicatie op dit blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben de vraag doorgestuurd naar Geerten.

    BeantwoordenVerwijderen